• Fri. Sep 25th, 2020

Emoția aventurii … dascăl online

Byadmin

Aug 9, 2020
Distribuiti daca v-a placut
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Cu ceva timp în urmă o doamna din administrarea  grupului Părinții cer schimbare – Grup civic a lansat o provocare despre online, programare și copii . Cum am după-amiezile libere trebuie să recunosc că m-am gândit o săptămâna la tema dată și am început să tatonez terenul într-un grup desprins din cel mai sus citat  Parintii Vor Programare, Robotica, Stiinta

Credeam că fiind vacanță nu voi găsi copii atât de silitori să vrea să facă programare… gresit

Cum eram cât de cât familiar cu Skype și cu online-ul am început să studiez Zoom care m-a dezamăgit cu cele 45 de minute

Însă nu Zoom e tema de azi ci faptul că am deci să mă joc cu aplicații care pot servi la înțelegerea abordării structurate a informaticii (Computer Science), vorbesc despre gândire algoritmică și programare 

***

Eu cred, răspunse Budulea, scoțându-şi nerăbdător fluierul din şerpar, că învăţătura e limba, şi cu cât mai multe limbi ştie omul, cu atât mai învățat este. Uite, la fluierul meu sunt şase borte, şi cânt mai bine pe el decât pe unul care nu ar avea decât o singură bortă; aşa e şi omul: câte limbi ştie, de atâtea ori e om.

(Asa si cu limbajele de programare)

***

Realitatea este ca un curs de initiere complet in care copilul sa ramână cu noțiuni elementare necesită minim 10 -12 sedinte

***

Ei trebuie sa aiba intrebari de la ei . Si asteptari…Le-am spus ca un profesor te indruma … de invatat inveti singur

***

Ultimul weelk-end am testat 20 de platforme gratuite incercand să croiesc un curriculum pentru copiii care vor sa faca GA si Programare

***

Concluzii
Învățarea de către copiii aflați în interacțiune cu computerele este extrem de complexa și trebuie sa conțină
  • dezvoltarea de competente în interacțiunea cu computerul : minime cunoștințe de sistem de operare, cunoștințe de software birou(procesare texte, foi de calcul, etc.), procesare media (editare video, audio, )
  • dezvoltarea de competente în gândirea algoritmica
  • dezvoltarea de competente în programare
Trebuie să se tragă o limită clară de demarcație între zona în care computerul face CEVA pentru că alți programatori i-au spus ce să facă și atunci când face ceea ce îi spunem noi să facă.
Cu alte cuvinte când suntem utilizatori sau programatori…
Abordarea cea mai bună în învățarea programării este cel al cutiei negre… Pentru că nu vom putea să disecăm și să explicăm procesele din spatele acțiunilor noastre de utilizatori sau programatori vom pune o culoare neagră peste computer și ne vor interesa numai intrările și ieșirile
Cea mai buna abordare ar fi existenta unei platforme integrate de învățare online bazata pe limba română însă bazat pe experiența mea anterioară mai bine uităm.
Recomand introducerea GAP bazată pe joc și pe ceea ce copilul cunoaște: Minecraft, Roblox etc.
Perioada cea mai dificilă este aceea de interacțiune inițială iar eu recomand să se facă de către cineva cât de cât inițiat…
Dacă prima teamă de a greși este educată te către dascăl copilul va face pași în sensul învățării
Propoziția cea mai buna este : În gândire algoritmică și programare nu există pași greșiți suntem aici să învățăm din toate întâmplările.
Explicațiile cu privire la depanare (debugging) trebuie să îi ajute să înțeleagă că procesul de învățare este ceva treptat…
(revin)
Aceste rânduri vor face parte dintr-un articol, A doua alfabetizare
PS Cum se simt in vacanță?
Proiectele lor

Distribuiti daca v-a placut
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Puteti posta comentarii