Cum introducem numerele in viata copiilor nostri prescolari?

Buna Ziua,

Să începem cu un cadou. Mai jos aveti un buton de culoare portocalie care va permite sa descarcați o cărticică în format *.pdf pe care o puteti folosi in lectia numerelor cu copii dumneavoastră. Apăsați, salvați și mergem mai departe :

[sdm_download id=”2537″ fancy=”0″]

[sdm_download_counter id=”2537″]

Și acum la treabă.

Nu am studiat super facultăți însa am crescut doi copii și am încercat sa vad care s-a apropiat mai repede de număr…și cum…

Sfatul meu este să nu așteptați formele de educație consacrate cum ar fi grădinița, creșă ci să începeți singuri prin joc, iar cel mai ușor lucru mi s-a părut utilizarea jucăriilor care îi plac… Astfel e bine să începeți să îi introduceți : jetoane, bețisoare, bile, etc. Spun acest lucru având în minte și operațiile cu numere care vor folosi aceleași jucării…Copiii se apropie de lucrurile concrete pe care le vor abstractiza mult mai ușor și li se va părea un joc.

Începeți să îi vorbiți despre număr începân cu UNU introducându-le pe celelalte treptat prin poezie și cântec :

Unu, doi, trei,
Baba la bordei
Curăță ardei
Pentru Moș Andrei
Moș Andrei s-a dus la piață
Și-a căzut cu nasu-n gheață.
Și s-a dus la farmacie,
Să cumpere alifie.
Alifie n-a găsit
Și pe ușă a ieșit.
Negustorul a strigat:
– Vrei bomboane?
– Nu mi-e foame.
– Vrei halva?
– Asta, da.

*******

Unu, doi, trei – strângem flori de tei!
Patru, cinci, şase – florile miros!
Şapte, opt, nouă – Zece pomi cu rouă!

*******

Chipul cifrelor ( Al. Şahighian)

1 parcă e un băț
Șugubăț.
Poartă chipiul tras,
Cu cozorocul pe nas.2 se-ndoaie ușor
Pe picior,
Gatul, vezi, e cam aşa
Cum îl are lebăda.3 a fost un ineluş
Pe deget învartecuş.
Meşterul l-a rupt în două
Să-i dea folosinţă nouă.4 scaun ar părea.
Cu spătarul în podea
Şi picioarele în sus.
Cine oare-aşa l-a pus?5 se pare că mă-nşel,
E o seceră de-oţel.
Dar, deşi unealta-i nouă,
Coada ei e frantă-n două.6 e un melc rotit
În casuţa răsucit.
Parcă-ar vrea să se răstoarne
Şi sa scoat-n grabă coarne.7 parcă-ar fi o coasă.
Nu vă temeţi, nu-i tăioasă.
Are coadă lungă, 
Să-i ajungă.8 e-aşa ca un colac
Cu miere, cu mac.
Nu-l mancaţi,
Că vă-nşelaţi.

9 un carlig să fie?
Cine ştie?
Este greu de-asemuit.
Dar e nouă, negreşit.

10 vă trimite vestea
Că s-a încheiat povestea
Şi-a semnat, precum îmi pare:
Un băţ c-un covrig la spinare.

*******

1, 2, 3, il stiti pe Mos Andrei? 
1, 2, 3, 4, s-a-necat cu lapte acru. 
1, 2, 3, 4, 5, si-a turnat si in opinci. 
1,2, 3, 4, 5, 6, vine baba si-l descoase. 

1,2, 3, 4, 5, 6, 7, ba se supara si-l bate. 
1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, Mos Andrei se suie-n pod.
1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, si gaseste multe oua. 
1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 babei supararea-i trece!

Copilului i se par mult mai ușor de înțeles noțiunile care intra  prin poezie sau muzică și le asimilează fără mari probleme. Interesant este sa imaginați jocuri în care sa vadă creșterea cu o unitate și sa înțeleagă saltul simplu din unu în unu. De mare folos sunt degetele…da, nu va speriați și utilizați ceea ce natura ne-a lăsat tuturor…

Acum o poezie cadou :

Unu, Doi 

Rața pe butoi

Trei, Patru 

Un pisoi la teatru

Cinci, Sase

Doua gâște grase

Șapte, Opt

Cozonacul copt.

Noua. Zece

Limonada rece

In filmuletul urmator ni se propune sa introducem prin scriere, sau printr-un puzzle utilizând numere si culori

 

Emag puzzle

 

Si nu in ultimul rand utilizati Youtube… Cat mai putem, cât ne mai lasă legislația

 

 

Distribuiti daca v-a placut

Puteti posta comentarii