Matematica 1-4. Aflarea termenului necunoscut- Continuare

 Problema aflarii termenului necunoscut

Aceasta este abordarea in clasa : 

Sa urmarim un film foarte sugestiv – la nivel de clasa I

Sa urmarim un film foarte sugestiv – la nivel de clasa II

Sa urmarim un film foarte sugestiv la nivel de clasa III :

(Cu multumiri producatorilor materialelor)

 

Problema aflarii termenului necunoscut ramane una din cele mai grele probleme din clasele primare. In articolul anterior am incercat sa va prezint cum abordeaza invatamantul romanesc aceasta problema. Abordarea mi se pare un pic seaca si greu de inteles , cel putin lui Robert nu ii plac regulile seci

Adunare 

Daca Termen1+Termen2= Suma   atunci :

Termen1 = Suma-Termen2

Termen2 = Suma-Termen1

Scadere

Daca vrei sa afli descazutul aduni scazatorul cu diferenta.

Daca vrei sa afli scazatorul din descazut scazi diferenta.

Formule:

  • Descazut-Scazator=diferenta
  • Descazut=diferenta+Scazator
  • Scazator=Descazut- Diferenta 

________________________________________________________________________________________________

Si acum  sa folosim DESCOMPUNEREA NUMERELOR NATURALE PENTRU A AFLA TERMENUL NECUNOSCUT

Si daca am folosi alte concepte pe care copii le utilizeaza deja sau altele pe care le pot intelege usor …. Atasat desenului de mai jos putem scrie 4 expresii matematica adevarate.

INTREG (14) =PARTE1(8)+ PARTE2(6)

Ceea ce putem spune este ca INTREGUL (14) este format din adunarea celor doua parti, partea 1 (8) si partea 2 (6) deci : 8+6 = 14 sau 6+8= 14

Sau ca una din parti (8 sau 6 ) se obtin din scaderea din intreg : 6=14-8, 8= 14- 6

Sa vedem cum putem apela la figura de mai sus in cazul rezolvarii unei probleme in care trebuie sa aflam termenul necunoscut. 

Problema 1

O cofetarie a preparat 52 de prajituri Boema, din care in cursul zilei de luni au fost cumparate un anumit numar astfel incat la sfarsitul zilei au mai ramas 25. Trei copii : Dana, Mihai si Ion au propria rezolvare, astfel :

Dana : 25 + 27 = 52

Mihai : 52 + 25 =77

Ion : 52 – 25 = 27

Sa aplicam la problema noastra gandirea : INTREG= PARTE1 +PARTE2, am avea faptul ca am avut un INTREG de 52 de prajituri din care a plecat un termen necunoscut-PARTE1 si a ramas 25

Deci AFLAREA TERMENULUI NECUNOSCUT folosind DESCOMPUNEREA NUMERELOR NATURALE ne furnizeaza o ecuatie care permite  aflarea solutiei , PARTE1= 52-25=27

Deci ION este cel care a rezolvat corect

Care dintre abordari vi se pare mai usoara si mai pe intelesul copiilor?

 

Tema :

a) Descompuneti numerele 17, 24, 32, 45

b) Descompuneti in parti egale numerele : 36, 18, 44

 

Trimiteti solutiile la admin.la.dulcedecasa.ro

 

 

Distribuiti daca v-a placut

Puteti posta comentarii