Matematica 1-4. Modelare cu bare (cunoscuta la noi ca metoda grafica)

Sa incercam sa invatam ceea ce am folosit in articolul trecut pentru rezolvarea problemelor cu cuvinte :

A. Modelul Parte- Intreg pentru Adunare si Scade

1.134 fete si 119 baieti au luat parte la un concurs de arta. Cati copii au luat parte la competitie ? 

Reprezentam fetele printr-o bara, si baietii respectand proportiile. Cunoastem cele doua parti, deci vom afla intregul prin adunarea 134 + 119  = 253

2. 253 copii au luat parte la un concurs de arta. Din acestia 134  sunt fete. Cati dintre ei sunt baieti ?

Cunoastem Intregul = 253 si o parte=134, deci vom afla cealalta parte 253- 134= 119

B. Modelul Comparatiei  pentru Adunare si Scadere

1.119 baieti au luat parte intr-un concurs de arta. Fetele au fost cu 15 mai multe decat baieti. Cate fete au luat parte la concurs?

Comparam cele doua cantitati prin ilustrarea lor cu bare, noi cunoastem bara mai mica de 119 insa si diferenta pana la cea mai mare. Pentru a o afla pe cea mai mare  adunam 119+15 = 134

2.134 fete au luat parte intr-un concurs de arta. Baietii au fost cu 15 mai putini decat fete. Cati baieti au luat parte la concurs ?

 

Comparam barele care reprezinta baietii si fetele. Cunoastem cantitatea mai mare- fetele si cu cat aceasta este mai mare. Pentru a afla cantitatea mai mica scadem 134-15= 119

A. Modelul Parte- Intreg pentru Inmultire si Impartir

1.Danut a salvat 5 lei pe saptamana timp de 5 saptamani . Cati lei a salvat Danut in total

Stim cat reprezinta o parte si numarul de parti. Pentru a gasi rezultatul vom inmulti 5X5 = 25

2. Danut a salvat 25 de lei in 5 saptamani. Cati lei a salvat Danut in fiecare saptamana?

Cunoastem intregul si numarul de parti. Pentru a afla una din parti folosim impartirea 40 : 5= 8

Culmea ca si noi folosim aceste metode insa numai in clase superoare din primara

Distribuiti daca v-a placut

Puteti posta comentarii