Probleme cu cuvinte rezolvate… Clasa 1

Salut !

Ne revedem dupa o pauza in care am incercat sa inteleg daca merita sa continuam sau nu … Eu cred ca da insa va fi de data asta la liber alese. Cine vrea sa imi trimita corespondente imi trimite…

Sa revenim insa la oile noastre…

Frumusetea aritmeticii va fi greu de descoperit de catre copii nostri care vor invata sa numere, sa treaca peste 10, sa scada, etc. Incercati insa sa incepeti aritmetica voi de la sine enuntand probleme simple insa cu cuvinte :

“Ai doua mere si eu iti mai dau doua. Cate mere vei avea in total? “. Incercati chiar sa aveti acele mere, plasticitatea si tangibilitatea fac foarte mult in procesul invatarii… Avem acum de rezolvat TRADUCEREA formei literale in numere , cu alte cuvinte in locul vorbirii libere trebuie sa introducem ECUATIILE . Din cate am constatat dupa trei ani cu Robert aici este partea cea mai dificila. 

Am sa va introduc diverse moduri de abordare utilizate in diverse culturi matematice pentru a incerca sa le apropiati de gandirea scolarului dumneavoastra… Spre exemplu aceasta problema ar fi incadrata de americani in tipul JRU (Join Result Unknown) – Reunire cu Rezultat Necunoscut.

Deci sa revenim si sa scriem si de tipar:

Problema matematicii la varste mici este cea a abstractizarii , sa ii putem face pe micuti sa paraseasca lumea reala si sa substituie multimilor de obiecte , numere. ( tineti minte groaza cu care ne miram ca se fac multimi la clasa 1) .

Asocierea multimii de doua mere a numarului 2 este cel mai greu lucru. Dupa urmeaza scrierea dintr-o propozitie cursiva cu cuvinte intr-una cu numere care contine si operatori

In articolul viitor despre cuvinte cheie

 

Distribuiti daca v-a placut

Puteti posta comentarii