” Fiintele umane cele mai bine educate sunt cele care inteleg cel mai mult din viata care o traiesc” Helen Keller (click aici)
Într-o intervenție a unui înalt oficial al statului Singapore este declarat ca vor sa își crească copii cu “o gândire clara și holistica.
La terminarea acestui articol am sa va încarc fișierul respectiv găsit de către mine într-un site suedez (alta națiune care își creste cu deosebita viitorul.
Copii au o aplecare naturala și activa spre a învață. Copii îndrăgesc sa :
- observe
- exploreze
- își imagineze
- descopere
- investigheze
- colecteze informații
- împărtășească cunoștințe
La sfarsitul gradinitei singaporezii au ca obiective pentru copii lor:
- Sa știe ceea ce este bine și ceea ce este greșit
- Sa fie gata sa împartă și sa colaboreze cu ceilalți
- Sa fie in stare de a relaționa cu ceilalți
- Sa fie curioși și gata de a explora
- Sa fie capabili de a asculta și a vorbi in buna înțelegere
- Sa fie confortabili și fericiți cu ei înșine
- Sa dezvolte o co-ordonare fizica și obiceiuri sănătoase
- Își iubească familia prietenii, școala, profesorii
Mai multe in National Center for Mathematics Education (click aici Lb.Engleza). Din cate vedeti nici suedezii nu au astampar si vor sa vada de ce Singapore este pe primul loc in matematica, stiinte, etc. (NCM is the Swedish national resource center for mathematics). Si in site-ul Ministerul Educatiei Singapore (click aici, Lb.Eng.) Din cate vedeti, nimic deosebit.
Spre comparatie siteul Ministerului Educatiei, Romania, Invatamant prescolar
In esența ceea ce fac singaporezii din 1980 este sa nu considere abilitați matematice înnăscute in copii ci sa le dezvolte de la zero orientând matematica către rezolvari de probleme și având o abordare a ciclului de învățare in trei stadii (Jerome Bruner, US) : Concret, Grafic, Abstract.
Ofensiva abordării din Singapore are motive puternice de a fi urmata, iar ea diseminează deja in tarile cu tradiție (US, UK). Cu toate acestea exista ca peste tot temeri ca o introducere mecanica a unui curriculum care a funcționat undeva nu e neapărat obligatoriu sa funcționeze altundeva (The Guardian se îndoiește (click aici Lb. Eng.)
In articolul viitor am sa va arat elementele aritmeticii de grădinița si clasa I si modul in care se aplica la rezolvarea de probleme. Personal am descoperit-o după ce il învățasem pe Robert sa rezolve probleme într-o maniera personala însa bazat tot pe grafica. Ceea ce vreau sa subliniez este ca modul in care copilul ajunge la rezultat
Pentru ca veți observa ca adevărata aritmetica sta in rezolvarea problemelor “cu cuvinte” si nu in aplicarea unor operatori pentru a vedea cat de bine scad si aduna copii noștri
Puteți comenta cu răspunsul corect la problemele :
- Tatăl are 40 de ani. Ce vârstă va avea tatăl când băiatul va avea 18 ani, știind că atunci când fiul s-a născut, tatăl avea 30 de ani?
- Gina are 14 ani iar sora ei, Dana are cu 5 ani mai mult. a) Câți ani aveau împreună fetele în urmă cu 2 ani? b) Câți ani vor avea împreună peste 3 ani?