Învățământul asiatic- in top? Si noi care de la ’48….

V-am pus mai devreme un grafic în care vă arătam rezultatele din 2015 ale Programului OECD -PISA rezultate în care într-un mod nu as zice surprinzător primele locuri sunt ocupate de către asiatici.

Pentru că atunci când am decis să îl ajut pe Robert cu matematica am început să citesc despre acest lucru,  am încercat să vad ce ii diferențiază pe asiatici fata de noi.

În opinia blogului Semnele timpului :

  • surprinzător însa se pare ca asiaticii muncesc in medie cu trei ore in plus pe zi decât occidentalii;
  • valorizarea superioară a educației,  atât de către familie cât și de către societate
  • un sistem de învățământ concentrat pe activitate permanentă și teme

Blogul de limba engleza  The Advocate (Lb.Eng.)

  • vorbește de cutuma culturală , de modul in care e percepută educația cât si de cele trei ore in plus. Foarte multe studii vorbesc însa de un nivel crescut al unui stress pozitiv în care și elevii și familia vor sa REUȘEASCĂ
  • Calitatea profesorilor – In Asia profesia de DASCAL este una respectata iar condițiile de lucru in ciuda claselor mai aglomerate este mai bună. In unele zone, folosesc profesori specialiști pentru matematica in clasele primare care predau o lecție de 35- 40 minute pe zi
  • Într-un articol acum pierdut(probleme de back-up) observasem că de fapt asiaticii aplică in educație teorii dezvoltate cu preponderență in Occident . Teoriile lui Jerome Bruner cu privire la stadiile reprezentării în ciclul de învățare sunt nucleul revoluției propuse de către matematica din Singapore (vom reveni). Matematica din Singapore orientată spre rezolvarea de probleme- folosind trei nivele de abordare : concretă, desenată si abstracta. Adica elevul invață sa numere si sa manipuleze lucruri concrete (va aduceți aminte de magicele “bețișoare”, le-ați mai văzut?) , după le reprezinta grafic desenându-le folosind pictograme sau segmente ( va suna asemănător cu metoda figurativă) , iar in final operează abstract cu operatori adunând, scăzând, etc.
  • un ultim factor ar fi “sforțarea colectiva asiatica”. Eu am sa o numesc Cultura de Stup, în care eforturile sunt ale unei societăți care isi prețuiește viitorul și investește in el

Toate acestea vi le-am spus ca sa înțelegeți de ce dacă doriți sa il învățați acasă/homeschooling pe copilul dumneavoastră – o alta abordare a matematicii Metoda Singapore este una de succes.

Însă aveti grija dacă copilul urmează o școală in Romania că doamna s-ar putea sa nu ii placă abordarea extra-curriculara.

In opinia mea lucrul greu in matematica este granița dintre concret si abstract, adică modul in care copilul reușește sa isi reprezinte realitatea care este o lume 3D sau 6D (cu multiple dimensiuni ar fi corect) intr-una unidimensionala (in cazul aritmeticii) in care numerele stau cocoțate pe o axa si niște operatori bezmetici le adună, scad, etc

În opinia mea in lucrul cu acești copii care sunt nu MILLENIALS ci INTRA-MILLENIALS (fiind si concepuți in acest mileniu) trebuie folosită intensiv comunicarea vizuală.

Aștept opiniile dvs. 

Concluziile mele sunt :

  • atât educația cat si cei care o livrează si-au pierdut valoarea de simbol în România;
  • nu putem avea o educație serioasa într-un astfel de mediu;
  • va fi foarte greu de re-modelat o cultura gregara sa devina similara uneia de stup. Albinele nu sunt gregare,  au o misiune;
  • metoda contează, chi dacă nu vom renunța la metode bazate pe memorizări robotice în fata unei gândiri polivalente (critice, algoritmice, laterale, etc) nu vom face nimic;
  • Nu dascălii ne lipsesc, PUN MĂRTURIE CA NU;
  • Un copil trebuie ÎNVĂȚAT pana când începe sa ii PLACA. Dupa, va devine PARTENER;
  •  In momentul in care GÂNDEȘTE singur si găsește modele, descompune si rezolva puteți lua o pauza.Vă este egal…
    Nu are cunoștințele dumneavoastră ÎNSĂ GÂNDEȘTE LA FEL

Astăzi a rezolvat singur o problema INTERESANTA fără sa fi făcut acel model de problema împreuna. Acest lucru pentru mine a însemnat ca a gândit singur. Credeti-ma ca a început să adune în concentrul 1- 100 cu si fara trecere peste ordin DE UNUL SINGUR. Fara scoală , fără mine. I-am spus ca se aplica același lucru de dinainte

 

 

 

 

PROGRAMUL OECD-PISA

România participă la programul inițiat de OECD de mai bine de 15 ani. Testarea PISA este o evaluare internațională standardizată, desfășurată odată la trei ani, care acoperă trei domenii centrale: științe; lectură/citire și matematică și care indică nivelul cunoștințelor elevilor de 15 și 16 ani.

În urma procesării şi interpretării rezultatelor din testarea principală, se realizează un profil de bază al cunoștințelor și deprinderilor elevilor testați. Aceste informații evaluează în ce măsură elevii testați dețin unele dintre competențele-cheie, cunoștințele și deprinderile de bază esențiale atât pentru continuarea studiilor, cât și pentru participarea deplină la viața socială sau integrarea pe piața muncii.

Programul OECD-PISA 2015 s-a desfășurat în România prin Centrul Național de Examinare și Evaluare (CNEE), în luna aprilie 2015, fiind testați 4.876 elevi de 15 ani din 182 de școli respondente, eșantionate de consorțiul OECD. La nivel global, au fost testați aproximativ 540.000 de elevi din 72 de state.

Distribuiti daca v-a placut
  • 47
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    47
    Shares

Comments

comments

mm

Laurentiu S

Plecat de acasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *