Antreprenoriat fără vârsta
In vara asta pe lângă tabăra cu clasa ( un fel de team building în clasa I) Robert a fost într-o tabăra de antreprenoriat. Sau o școală de afaceri. Cert este ca ne-am trezit cu un copil care a proiectat un produs, a ales piața, ambalaj, preț, etc. Totul in natura, îmbinând totul cu jocul și joaca. Echipa lui a ales gemurile de casa: caise, pepene, ghimbir cu caise….
La întoarcerea din tabăra au avut sesiune de vânzare in Mall Promenada. Si ma duc eu sa vad ce face copilul si întreb un alt pusti (aveam sa aflu ca este puiul lui Bobonete din Las Fierbinti) unde e Robert ?. Face vânzare activa…. Robert al meu era cu borcanele pe o tava si se plimba printre cetățeni si încerca sa vândă…
Am văzut trei echipe : decorațiuni, limonada si gemuri…
Limonada a vândut foarte repede si foarte bine insa profitul a fost relativ mic, decoratiunile care au totusi o tenta sezoniera au vandut mult mai greu
Ceea ce la romanii neaoși de dinainte de 1989 era o ocupație de rând , devenise pentru copii o activitate prin care își finalizau munca de o săptămâna. Asta este ceea ce cred eu ca trebuie sa facem in educație, sa schimbam paradigme.
Gemurile au fost intr-un boom total neprevazut fiind foarte vandabile spre surprinderea mea. In majoritatea lor parintilor din tabara o sa fie in pericol accelerat de diabet :). Recunosc spasit ca am fost si intr-o mica expeditie la un magazin ce vindea gemuri naturale si am constatat ca pretul piperat al gemurilor copiilor erau “in piata”.
Una peste alta recomand cu placere ….
Scoala de afaceri este www.kenacademy.org
Noutatea adusă de Academia KEN o reprezintă componenta aplicată a programului – vizitarea unor companii – menită să ajute copiii în înţelegerea noţiunilor de business, dar şi a procesului de producţie. De asemenea, cu aceste ocazii, micii antreprenori au ocazia de a obţine informaţii avizate de la manageri, lideri de opinie, oameni de succes.
Prin intermediul programului KEN, copiii îşi construiesc propriile afaceri în cadrul unor evenimente de marketare (inclusiv de vânzare); astfel, ei intră în contact direct cu piaţa, ajung să cunoască personal clienţii şi învaţă să lucreze în echipă.