Aritmetica, cheia sol a matematicii
Mi-am propus să îmi aduc aminte cum am început aritmetica cu Robert. În orice caz foarte târziu şi mult diferit faţă de sora lui cu 20 de ani mai mare. La sora lui, fiind la primul copil şi răbdarea era mult mai mare şi curiozitatea mea. Robert este un tip foarte reluctant care recunoaşte autoritatea educatorilor însă cea a părinţilor ca educatori a înțeles-o un pic mai greu. Primele noțiuni au fost legate de ordinea numerelor, de axa numerelor, de creşterea cu o unitate. Ştiu că i-am explicat dar am să revin că TOT CEEA CE SE NUMĂRĂ se reflectă pe axa numerelor. De fapt aici intervine fenomenul matematicii care abstractizează realitatea şi o transformă în numere şi operații cu numere…
Recomand Axa numerelor
Aritmetica- primul pas spre abstractizare
Mintea copilului este mult mai atrasă de ordinea şi operaţiile cu obiecte, el vede încă obiecte deci păstrați cât mai mult această plasticitate a obiectelor…
Mere, păsări, alune …am folosit tot ceea ce este în casă pentru a încerca să îl fac să înțeleagă că ceea ce învață se aplică într-un fel simplu întregii realități
Una din noțiunile grele a fost zero sau NIMIC. E foarte greu sa il masori sau sa il exprimi Despre nimic
Pentru cei care nu știu este extrem de complicat să poți explică şi unui adult această noțiune dar unui copil căruia i-ai indus un sistem de gândire critică..Despre nimic
Şi pentru că sunteţi acolo şi nu revin aceste timpuri de multe ori urcaţi-va în ascensor şi forţaţi numerele negative… De ce ascensor? De ce zero?
Pentru că în general copiii trebuie să obiectualizeze ceea ce îi învățam .